BAT,

XPDC Merapoh - Sg. Relau Part 2

10:38 PG nurkaloi 0 Comments


Sambungan hari kedua di Taman Negara Sungai Relau

after persiapan kendiri, ape lagi terjun sungai laa kannn
trekking 5 minit 

sampai

bukan main beronok-ronok lagi dyorang hahah suka sangat main air ni  

petang main pondok-pondok

ber BBQ kite


 Brada Nazirul setia menunggu hehe

gegirls tukang rasa heheh

Hari Ketiga (Ahad) 

rekod kenangan before caving activities

excited bukan main, sebab first time ber'caving'

dah macam pekerja kontrak...pilih topi ye sayang

ke gua ke kita...


caving for newbie macam we all ni sesuai laa tempat2 yang kitorang pergi
maybe next akan cuba caving yang lebih xtreme


Gua pertama dilawati
Gua Tahi Bintang

pintu masuk

dalam gua...ok seronok sebab banyak belajar tentang pembentukan gua, stalagmite, stalactite, soda straw and berkesempatan tengok fosil










shine like a diomand
kandungan mineral yang sangat tinggi, x boleh sesuka pijak

cantikk wooo

rasa macam pengkaji gua pun ada haha ilmu di mana-mana 
thanks utk guider yang banyak bagi info berguna


diingatkan semasa masuk gua kena pakai helmet dan headlamp
sebab kat dalam tu memang xnampak pape pun 

helmet sangat penting, sebab aku rasa boleh pecah kepala lau terhantuk kat dinding gua tu hahah 
(pengalaman sendiri, selamat pakai helmet phewww ~~~ )

kasut juga memainkan peranan yang penting...better pakai kasut getah

masing-masing tekun dengar guider bagi penerangan 

air di dalam gua tidak dibenarkan minum, air jernih disebabkan kandungan mineral yang sangat tinggi
berkemungkinan ada side effect pada badan kita 


diingatkan supaya tidak merokok di dalam gua, ko nak mampus cepat, buat laa hahah 

trademark
penampakan seperti tahi bintang di langit
ni lah sebab gua ni dinamakan Gua Tahi Bintang 


Gua kedua dilawati 
Gua Seribu Cerita



trademark
berbagai lukisan di dinding gua, sebab tu dinamakan Gua Seribu Cerita

tang ni memang kelakar, sebab masing2 nk jadi penganalisis lukisan gua haha
macam2 cerita keluar

silalah terjemahkan ye jika anda pakar hee




next target akan ke Gua Hari Malaysia and satu lagi 
Gua Jinjang Pelamin (untuk single mingle only :p hahaha)

sambung Part 3

You Might Also Like

0 komenstar: